New US studies re-affirm benefits of Omega-3 fatty acids against CVD despite doubts | Print |
Some much publicised studies, and in particular British Medical Journal have claimed that there was no evidence linking omega-3 intake and improvements in heart healthA new review, published in the American Journal of Clinical Nutrition, and reported by nutraingredients-usa.com re-affirms that  omega-3s from oily fish and supplements can reduce the risk of cardiac and sudden death, and possibly stroke.
 

The McCarrison Society - Registered Charity No.274304